Šest primjera manipulacije ljudske psihe putem televizije

Svijet televizije i suvremenih medija postao je oruđe de-evolucije, propagande i društvene kontrole.

Od vladavine Edwarda Bernaysa i uspona Tavistock instituta u ranom 20. stoljeću, gotovo neograničena sredstva trošena su za razumijevanje manipulacije ljudske psihe putem televizije i drugih oblika javnog priopćavanja. Ono što imamo danas je sve sofisticiraniji spektar napada na slobodnu volju i psihičko zdravlje i došli smo do točke u kojoj medijske institucije više ne trebaju ni pokušavati sakriti svoj napadan rad manipuliranja javnog mnijenja, proizvodnju pristanka i stvaranje dobitnika i gubitnika u glavama već ispranih mozgova javnosti.

Donosimo vam šest istina koje otkrivaju da se dojam medija zatupljene, bezazlene javnosti uvelike razlikuje od onoga što se događa iza kulisa. Promatranjem ovih istina na jednom mjestu lako vidimo kako glavni mediji nameću javnosti skrivene motive i koliko je važno biti na oprezu od informacija namijenjenih potrošačima.

  1. Časopis ‘Time’ mijenja naslovnicu za američku publiku – Časopis ‘Time’ se smatra liderom u nacionalnim vijestima, ali stalno prikazuje zatupljenu, nemilosrdnu sliku života u Americi donoseći potpuno drugu poruku ostatku svijeta. U dva primjera u nastavku, njihove naslovnice časopisa imaju jednu priču za Amerikance, a drugu za ostatak svijeta.
  2. CNN je lider u lažnom ratu – Ovdje su samo dva primjera kako je CNN izrežirao izvještavanje uživo o ratu kako bi stvorio osjećaj drame i opasnosti ljudima koji nisu bili u opasnosti. Anderson Cooper lažira snimke o ratu u Siriji tako što dublira zvučne efekte i pušta kaotični video uz dopisnika iz Sirije. U videu možete vidjeti kako je na jednoj traci dopisnik u sigurnom okruženju, a onda vidite snimku koju je prikazao CNN s dubliranim kazališnim efektima. U CNN-ovom videu o prvom Zaljevskom ratu 1990-ih, spiker Charles Jako se šali na račun vijesti o ratu u Saudijskoj Arabiji i pokazuje kako je vijest američkoj publici prikazana kao pretjerano senzacionalna i kako se voditelji pretvaraju da su u opasnosti, a zapravo nisu.
  1. Najveći gubitnik – do sada bi već trebali znati da su ‘reality’ emisije namještene. Popularna američka emisija ‘Najveći gubitnik’, u kojoj se pretile osobe natječu tko će izgubiti najviše kila, laže o okolnostima vježbanja i režimu vaganja natjecatelja. Oni na nepošten način generiraju lažne emocionalne reakcije dok natjecatelja.

– ”Oni žele dramu, suze, borbu, suze, uspjehe i suze. Producenti će vas natjerati na plač, jer to je ono što čini dobar TV. Oni neprestano postavljaju pitanja poput: ‘Nedostaju li vam vaša djeca?’. Nepotrebno je reći, slomio sam se više puta … Jeste li se ikada upitali kako natjecatelji uspiju izgubiti 12 kilograma u jednom tjednu? Ne izgube. Kod mojih emisija nismo nikada snimali vaganje nakon samo tjedan dana vježbanja – snimali smo nakon tri, tri i pol tjedna. To je 25 dana između vaganja, a ne 7”, rekao je Andrew ’Cosi’ Costello, bivši natjecatelj.

Ispostavilo se da je većina takozvanih ‘reality’ emisija zapravo namještaljka teatralnih razmjera koja računa na naivnost gledatelja kako bi povećala gledanost.

  1. Nacionalno uređene lokalne ‘vijesti’ – Komičar i voditelj talk-showa Conan O’Brien je učinio uslugu Americi prikupljanjem smiješnih slučajeva lokalnih ‘vijesti’ koje su istodobno ponovljene od riječi do riječi u desecima tržišta diljem zemlje. To je dokaz da se jednostavno ne može vjerovati u istinitost onoga što se vidi u informativnim emisijama.
  2. Manipuliranje slikama kao ratna propaganda – Postoje mnogi primjeri kako novine diljem svijeta stvaraju slike rata kako bi se utjecalo na javno mišljenje. Sve strane u sukobu će to učiniti u svrhu propagande, tako da je važno zapamtiti ovo kad čitate vijesti o međunarodnim sukobima i biti na oprezu zbog lažnjaka. Ove slike nedavnih sukoba u Siriji pokazuju kako je lako manipulirati slikama u svrhu propagande:
  3. Oglašavačka industrija ‘uređuje’ slike ljudi – Praksa digitalnog ‘uređivanja’ glumaca i modela na slikama i u videima je standardna praksa industrije. Ipak, većina ljudi, bez obzira jesu li svjesni manipulacije slikama ili ne, još uvijek procesuiraju slike na televiziji ili novinama i usvajaju lažne reklame kao nešto normalno.

Ružica Knezović Prlić / pakalertpress.com